• Proč to děláme

Proč jsou změny potřebné?

Držet krok se současným světem není jediný důvod pro úpravy vzdělávacích programů.

Aby učitelé mohli učit tak, jak nejlépe umí.

Posledních několik let je vidět, že se čeští žáci zhoršují – ukazují to šetření České školní inspekce i výsledky mezinárodních srovnávacích testů (např. testy PISA, TIMSS apod.). Ve srovnání s žáky dalších desítek zemí světa, v nichž tato mezinárodní porovnání probíhá, jsou na tom české děti stále dobře. Jde ale o trend. Pokud k tomu přidáme závěry z přijímacích i maturitních zkoušek, je třeba říci: pozor, klesáme.

Důvodem pro důkladné přemýšlení o vzdělávacích programech je i stále větší nechuť českých dětí chodit do školy. A to je alarmující. Škola je jedno z nejdůležitějších období života, zabírá podstatnou část života dětí a rodin. Proto by se děti měly ve škole cítit dobře.

Další část vzájemně propojené mozaiky škola/děti/rodiče tvoří učitelé. A těch je stále méně. Stále méně studentů pedagogických fakult, stále méně absolventů, stále méně těch, kteří učit skutečně jsou. Vzdělávací programy škol mohou být malou, ale podstatnou součástkou pro motivaci učitele vydat se do světa školství a vzdělávání.

Pro správné fungování webu použiváme tzv. cookie